Mina utbildningar och erfarenheter som har format mitt tankesätt som Analytiker!
Student – Digital Analytics Specialist – IHM Business School (2024 – Present)
Jag utvecklar färdigheter inom statistiska beräkningar, avancerad analysinställning och tagghantering. Utbildningen täcker också verktyg för rapportering och visualisering, konvertering och optimering, samt effektiva dataflöden inom en datadriven organisation med datavisualisering.
Servicehandläggare – Statensservice Center Stockholm (2022 – Present)
Som servicehandläggare på Statens servicecenter representerar jag våra kundmyndigheter och tillhandahåller service till privatpersoner och företag vid personliga besök som rör deras ärenden och ansökningar kopplade till Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Gruppledare – Aditro Logistiks (2020 – 2022)
Som ledare var jag ansvarig för att leda personalen mot uppsatta mål, planera dagliga arbetsuppgifter, utveckla processer i samråd med driftchefen och kollegor samt hantera relationen med vår kund genom ständig samordning för att säkerställa utmärkt leverans av logistiktjänster.
Masterprogram till Marknadsföring – Stockholms Universitet (2019 – 2022)
Under mitt program vid Stockholms universitet fördjupade jag min kunskap om kundbeteende och tillfredsställelse i digitala miljöer. Min uppsats fokuserade på studenters beteende och upplevelser av digital undervisning vid Stockholms universitet under Covid-19-pandemin. För att uppnå studiens syfte använde jag kvalitativa forskningsmetoder. Data samlades in genom semistrukturerade intervjuer, rensades med hjälp av tillförlitlighetskriterier och analyserades med kodningsmetoden. Studien resulterade i förslag på förbättringar av online undervisningen för att maximera kundupplevelse och tillfredsställelse.
Kundtjänst medarbetare – Arbetsförmedlingen Stockholm (2018 – 2019)
Mina huvudsakliga ansvarsområden inkluderade att ta emot kunder och besvara deras frågor, ge vägledning och stöd med digitala tjänster samt coacha kollegor i digitala tjänster. Jag var också ansvarig för administrativa uppgifter och veckouppföljningar av arbetet tillsammans med kollegor och chefen.
Forskningsassistent – Horisont för tjänster (2015 – 2017)
Som forskningsassistent stödde jag både grundutbildnings- och masterstudenter i deras examensprojekt genom att hjälpa till med litteraturgenomgångar, urval, datainsamling och analys med kvantitativa och kvalitativa metoder. Jag förberedde intervjufrågor, dokumenterade intervjuer noggrant och säkerställde konfidentialitet för deltagarna. Dessutom sammanfattade och analyserade jag resultaten för att bidra till tydliga och informativa projektpresentationer.
Masterprogram till Administration – Jordaniens Universitet (2014 – 2016)
I programmet studerade jag ämnen inom management och marknadsföring och genomförde en kvantitativ masteruppsats för att utvärdera kunders upplevelser av digitala banktjänster i Amman med hjälp av SPSS och olika statistiska metoder. Studien resulterade i rekommendationer för banker att förbättra kundupplevelsen.
Marknadsförare – Lamintec AB (2013 – 2015)
Lamintec är specialiserat på tillverkning av laminerade skivor. Jag ansvarade för att sälja Lamintecs produkter till företag, identifiera och etablera relationer med potentiella kunder, förhandla avtal och följa upp för att säkerställa affärstillväxt. Jag fokuserade på att bygga långsiktiga relationer, nå eller överträffa försäljningsmål och analysera marknaden för att upptäcka nya möjligheter. Dessutom arbetade jag med att marknadsföra Lamintecs laminatpaneler och relaterade produkter, och framhöll deras olika ytbehandlingar och anpassningsmöjligheter för branscher som möbler, kök och inredning.